Nuorodos yra vienas svarbiausių SEO optimizavimo ir Google paieškos sistemos elementų. Kiekviena nuoroda yra tarsi gija, kurių visuma galiausiai sukuria tinklą, kurį mes vadiname internetu.
SEO kontekste nuorodos įprastai yra skirstomos į vidines nuorodas ir atgalines nuorodas. Vidinės nuorodos tarpusavyje jungia vidinius svetainės puslapius. Tuo tarpu atgalinės nuorodos skaitytojus į jūsų puslapį veda iš kitų, ne jums priklausančių svetainių. Jūsų puslapyje patalpintos ir į kitas svetaines vedančios nuorodos yra vadinamos išorinėmis.
Supaprastinus nuorodų funkciją SEO optimizavime, ją galima paaiškinti taip: kuo daugiau nuorodų internete veda į svetainę, tuo didesnį autoritetą ta svetainė turės Google akyse. Todėl tinkamo nuorodų profilio kūrimas – centrinis išorinio SEO optimizavimo aspektas ir viena pagrindinių SEO paslaugų.
Atgalinės nuorodos
Kas yra atgalinės nuorodos? Atgalinės nuorodos (angl. backlinks) yra kitoje svetainėje patalpinamos nuorodos, vedančios į jūsų puslapį. Tai yra vienas pagrindinių signalų, pagal kuriuos Google paieškos sistema sprendžia apie svetainės autoritetą.
Atgalinės nuorodos gali turėti skirtingas žymes, pagal kurias jos yra skirstomos į kategorijas. Šios žymės yra skirti Google paieškos vorams ir sufleruoja, kaip jie turėtų elgtis aptikę nuorodą su viena ar kita žyme.
- Dofollow nuorodos. Atgalinės nuorodos su dofollow žyme nurodo paieškos vorams, kad jie turėtų sekti šia nuoroda ir įskaityti ją savo algoritmuose ir nustatant puslapio autoritetą.
- Nofollow nuorodos. Atgalinės nuorodos su nofollow žyme nurodo priešingai – kad vorai neturėtų sekti šios nuorodos.
SEO optimizavime vertingesnės yra dofollow atributu pažymėtos nuorodos, nes jos tiesiogiai įtakoja svetainės autoritetą, o tuo pačiu ir pozicijas Google paieškoje. Nofollow atributu pažymėtos nuorodos yra mažiau vertingos ir labiau naudojamos nuorodų profilio diversifikacijai ar didesniam lankomumui pasiekti.
Vidinės nuorodos
Vidinės nuorodos (angl. internal links) yra toje pačioje svetainėje, atskirus jos puslapius vieną su kitu jungiančios nuorodos. Skirtingai nei atgalinių nuorodų atveju, svetainės savininkas turi pilną vidinių nuorodų kontrolę.
Nors dažnai SEO optimizavimas koncentruojasi ties išoriniu SEO ir atgalinių nuorodų tinklo kūrimu, lygiai taip pat dažnai yra pilnai neišnaudojamos vidinių nuorodų galimybės. Tinkamai vidinėmis nuorodomis susieti puslapiai gali ženkliai pagerinti svetainės pozicijas Google paieškoje, nepaisant to, kad įprastai jos nėra suvokiamos, kaip tiesiogiai įtakojančios svetainės autoritetą, kuris remiasi atgalinėmis nuorodomis.
Nuorodų reikšmė SEO optimizavime
Kaip jau minėjome, vidinės ir išorinės (atgalinės) nuorodos yra vienas pagrindinių SEO elementų ir turi centrinę rolę SEO optimizavimo procese. Jos svetainei suteikia daug naudų, tarp kurių:
- Aukštesnis svetainės autoritetas. Kaip jau minėjome, pagrindinė atgalinių nuorodų nauda SEO optimizavimo kontekste yra aukštesnis autoritetas. Jis savo ruožtu leidžia tikėtis geresnių pozicijų Google paieškos rezultatų puslapiuose (SERP) ir didesnio organinio lankytojų srauto.
- Papildomas kontekstas. Nuorodos taip pat paieškos sistemai suteikia kontekstą, kuris leidžia joms greičiau ir geriau suprasti svetainės turinį ir tikslą. Tam didžiausią įtaką turi inkaro tekstas (angl. anchor text) ir tematika svetainių, kuriuos yra patalpinama nuoroda.
- Spartesnis indeksavimas. Didesnis svetainės autoritetas ir didesnis vidinių ir atgalinių nuorodų kiekis leidžia tikėtis greitesnio puslapių indeksavimo.
- Didesnis lankytojų srautas. Nuorodos lankomumą įtakoja ne tik netiesiogiai, per aukštesnį svetainės autoritetą, bet ir tiesiogiai, pritraukdamos lankytojų, kurie svetainę aplanko paspaudę ant nuorodos.
Tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad svarbu ne (tik) nuorodų kiekybė, bet jų kokybė bei kontekstą.
Nuorodų profilio analizė
Nuorodų kiekis yra labai lengvai manipuliuojamas, todėl Google paieškos sistema skirtingai vertina įvairias nuorodas. Kiek supaprastinant, kuo aukštesnio reitingo svetainė, kuo artimesnė jos tematika ir kuo tikslesnis nuorodos inkaro tekstas – tuo joje patalpinta atgalinė nuoroda bus vertingesnė.
Svarbu atsižvelgti ir į pobūdį svetainės, kurioje yra patalpinama nuoroda. Atgalinės nuorodos gali būti talpinamos svetainių poraštėse, straipsniuose ar pagrindiniame puslapyje. Taip pat diskusijų forumuose, SEO kataloguose, naujienų portaluose, nišinėse svetainėse ir kt.
Nepatyrę SEO specialistai gali labai greitai persistengti ir sukurti tokį nuorodų profilį, kuris atrodys nenatūraliai ir tokiu būdu prives prie neigiamų pasekmių. Todėl atliekant išorinį SEO yra labai svarbu nepersistengti ir nesukurti nenatūraliai atrodančio ir per daug optimizuoto nuorodų profilio. Todėl analizuojant savo svetainės nuorodų profilį reikėtų atkreipti dėmesį į:
- inkaro teksto pasiskirstymą;
- šaltinius, kuriuose yra patalpintos atgalinės nuorodos į jūsų svetainę;
- dofollow ir nofollow nuorodų pasiskirstymą ir t.t.
Tokią analizę geriausiai gali atlikti SEO profesionalai, kurie teikia SEO audito paslaugas.
Domina SEO paslaugos?
Tuomet susisiekite su mumis. Pasikalbėsime apie jūsų projekto optimizavimo perspektyvas ir kaip galėtume jums padėti.