Raktažodžių tyrimas

Raktinių žodžių tyrimas

Raktinių žodžių tyrimas (angl. keywords research) – visuma veiksmų, kuriais siekiama įvertinti tam tikros temos paieškos užklausų (raktinių žodžių, frazių, junginių) kiekius, jų tendencijas, pasiskirstymą, konkurencinę aplinką. Toks raktažodžių tyrimas leidžia įvertinti optimizuojamos svetainės galimybes ir perspektyvas užimti aukštas pozicijas Google paieškoje pagal tam tikrus raktažodžius, nustatyti SEO optimizavimo kainą.

Raktiniai žodžiai arba konkrečios paieškos užklausos yra SEO optimizacijos pagrindas, nes įprastai svetainė ar jos puslapiai yra optimizuojami būtent tam, kad sulauktų lankytojų srauto iš Google paieškos pagal tam tikrus raktažodžius (paieškos užklausas). Todėl raktinių žodžių tyrimas, kaip ir SEO auditas, yra atliekamas prieš bet kokius kitus vidinio ar išorinio SEO optimizavimo veiksmus. Idealiu atveju, tokia analizė bus atlieka dar prieš pačio puslapio kūrimą tam, kad būtų galima sukurti atitinkamą svetainės struktūrą ir ją atitinkantį turinį.

Kaip atliekamas raktinių žodžių tyrimas?

Atliekant raktažodžių tyrimą yra naudojami įvairūs SEO įrankiai (pvz. Google Keyword Planner), kurie padeda įvertinti konkrečiu raktinių žodžių ar jų junginių (angl. long-tail keywords) naudojimą, paieškos užklausų tendencijas, jų tarpusavio sąsajas. Turint Google Ads paskyrą, Google Keyword Planner įrankiu galima pilnavertiškai naudotis nemokamai. Tačiau tai – tik vienas iš tyrimui naudojamų įrankių.

Tyrimo metu raktiniai žodžiai yra atrenkami ir atitinkamai (tematiškai) sugrupuojami. Taip sugrupuoti raktažodžiai yra priskiriami atitinkamiems svetainės puslapiams – jau egzistuojantiems ar tiems, kuriuos reikės sukurti SEO optimizavimo eigoje. Nors tyrimo metu yra atrandami ir atrenkami raktiniai žodžiai, kurie generuoja atitinkamą paieškos užklausų skaičių, kuriant turinį ar jį optimizuojant yra atsižvelgiama ir į kitus raktažodžius ar frazes, nepriklausomai nuo jų paieškos užklausų skaičiaus (pvz. turinyje naudojami sinonimai, neatsižvelgiant į jų populiarumą).

Kokia raktažodžių tyrimo nauda?

Idealiausia raktinių žodžių tyrimą atlikti dar prieš kuriant svetainę. Tokiu būdu visą svetainės turinį ir jo struktūrą galima iš anksto parengti remiantis susijusiais raktiniais žodžiais ar jų junginiais. Tačiau raktinių žodžių tyrimas naudingas ir tuomet, kai svetainė jau yra “gyva”. Tokiu atveju, atlikus raktinių žodžių tyrimą, galima svetainę ar atskirus jos puslapius naujai ar papildomai optimizuoti pagal tam tikrus raktažodžius, kurie nebuvo numatyti ar atrasti anksčiau.

Jis taip pat naudingas, kai verslas plečiasi vietinėje ar užsienio rinkoje, pradeda klientams siūlyti naujus produktus, prekes ar paslaugas.

Raktinių žodžių tyrimo kaina

Raktinių žodžių tyrimas įprastai nėra užsakomas kaip atskira SEO paslauga. Dažniausiai jis yra atliekamas kartu su bendra SEO optimizacija, pvz. atliekant vidinį ar išorinį SEO. Tokios analizės kaina priklauso nuo svetainės dydžio, norimų optimizuoti puslapių ar konkrečių raktažodžių kiekio, kitų aplinkybių. Mūsų raktažodžių tyrimo kaina prasideda nuo 49 Eur, jei užsakoma kaip atskira SEO paslauga.

Domina SEO paslaugos?

Tuomet susisiekite su mumis. Pasikalbėsime apie jūsų projekto optimizavimo perspektyvas ir kaip galėtume jums padėti.