SEO yra internetinės svetainės optimizavimas paieškos sistemoms arba, pažodžiui, paieškos sistemų optimizavimas. Tai – angliškas akronimas, paraidžiui išsišifruojantis, kaip Search Engine Optimization. Kalbant paprastai, SEO yra visuma veiksmų, kuriais siekiama optimizuoti internetinę svetainę taip, kad ji pasiektų aukštesnių pozicijų Google paieškos sistemoje. Lietuvoje apie SEO kalbama išimtinai Google paieškos sistemos kontekste, nes tokių, kurie naudotųsi Bing, Yahoo ar kitomis – labai mažai.
Pagrindinis SEO optimizavimo tikslas – užtikrinti, kad optimizuojama svetainė ar konkretus jos puslapis pagal tam tikrus raktažodžius (paieškos užklausas) Google paieškos rezultatų puslapiuose (angl. SERP, Search Engine Results Page) atsidurtų kuo aukštesnėse pozicijose. Tai savo ruožtu garantuoja didesnį organinį tikslinių lankytojų srautą ir didesnius pardavimus.
Kas yra SEO optimizavimas?
SEO optimizavimas yra procesas, kuriuo siekiama atlikti tam tikrus pakeitimus svetainės viduje (vidinis SEO) ar pagerinti svetainės reputaciją internete (išorinis SEO). Be kitų dalykų, SEO optimizavimas padeda užtikrinti:
- Lengvą priėjimą prie svetainės Google ir kitų paieškos sistemų robotams bei lankytojams;
- Google robotams suprantamą ir lankytojams patogią internetinės svetainės struktūrą;
- Tinkamą svetainės ir puslapių optimizaciją tam tikriems raktažodžiams (paieškos užklausoms);
- Svetainės autoriteto augimą ir reputacijos gerėjimą internete.
Nors SEO optimizavimą sudaro ir daugiau žingsnių (raktažodžių analizė, SEO auditas ir kt.), pagrindiniai šio proceso dėmesys yra du: vidinis ir išorinis SEO.
Vidinis SEO
Vidinis SEO yra svetainės ir jos turinio optimizavimo procesų visuma. Atliekant vidinį SEO yra siekiama, kad svetainė būtų kuo lengviau pasiekiama, o turinys – kuo geriau atitiktų tam tikras paieškos užklausas inicijuojančių lankytojų poreikius. Tam tikslui gali būti atliekami šie darbai:
- Meta duomenų analizė ir optimizavimas (meta title, meta description);
- Vidinių svetainės nuorodų, jų struktūros analizė ir optimizavimas;
- Naujo turinio kūrimas, jo optimizavimas ir tinkamų sąsajų sukūrimas;
- Svetainės užkrovimo greičio didinimas ir kt.
Esminis vidinio SEO optimizavimo tikslas – užtikrinti kuo geresnę atitiktį tarp puslapio turinio (jo paskirties) ir tam tikrą raktinį žodį į paieškos laukelį suvedusio lankytojo poreikį. Kuo atitiktis geresnė ir kuo lengviau ją supranta Google paieškos robotai, tuo didesnė tikimybė, kad toks puslapis užims aukštesnes pozicijas Google paieškoje.
Išorinis SEO
Išorinis SEO yra svetainės autoriteto didinimo ir reputacijos internete gerinimo procesų visuma. Vienas pagrindinių išorinio SEO optimizavimo darbų – išorinių (atgalinių) nuorodų rinkimas ir jų optimizavimas. Mat Google ir kitos paieškos sistemos kiekvieną internete aptiktą nuorodą traktuoja kaip ją sukūrusio puslapio rekomendaciją. Supaprastinant, kuo didesnis išorinių nuorodų kiekis ir kuo geresnė tokių nuorodų kokybė – tuo didesnis svetainės autoritetas.
Žinoma, ne kiekviena nuoroda yra vienodai vertinga (o kai kurios jų gali būti ir toksiškos), todėl tik tinkamas į svetainę vedančių nuorodų pasiskirstymas ir jų optimizavimas gali garantuoti aukštą domeno autoritetą, o tuo pačiu ir aukštesnes pozicijas.
Kaip veikia SEO?
Jei skaitote šį puslapį, tikriausiai jį radote į Google paieškos laukelį įvedę “kas yra SEO” arba “SEO kas tai”. Google paieškos sistemos robotai, suindeksavę šį puslapį nusprendė, kad dėl savo turinio, jis gali būti naudingas žmonėms, kurie ieško informacijos apie SEO įvesdami konkrečius, į jau paminėtus klausimus panašius raktinius žodžius.
Kodėl Google taip nusprendė? Visų pirma, visa svetainė yra susijusi su SEO, todėl Google mano, kad šis puslapis yra parašytas autoritetingo autoriaus, kuris ne šiaip sau atsako į klausimą “kas yra SEO”, bet tą daro, kaip SEO paslaugas teikiantis specialistas. Be to, pačiame puslapyje yra atsakoma į daug kitų susijusių klausimų, kurie gali būti aktualūs asmenims, ieškantiems atsakymo į tai, kas yra SEO.
Tačiau Google dažniausiai naujų puslapių neiškelia į aukščiausias pozicijas. Paieškos sistema atsižvelgia į tai, kaip lankytojai reaguoja apsilankę puslapyje: kiek laiko jame praleidžia, ar grįžta atgal į paieškos rezultatų puslapį ar jį išjungę radę atsakymą ir t.t. Visa tai siunčia signalus Google sistemai apie tai, ar puslapis gerai atliepia lankytojo užklausą ir pagal tai gali būti koreguojamos puslapio pozicijos paieškoje. Šią informaciją jūs patys galite stebėti naudodamiesi nemokamais Google Search Console ir Google Analytics įrankiais.
Žinoma, tai yra labai supraprastintas vaizdinys to, kaip veikia SEO (ar kaip veikia Google paieška). Yra daugybė kitų faktorių, kurie įtakoja puslapio pozicijas paieškoje ir būtent todėl, norint pasiekti geriausių rezultatų, reikia atlikti profesionalią SEO optimizaciją.
Kuo SEO skiriasi nuo SEM?
SEO marketingas yra vienas pagrindinių rinkodaros kanalų. Tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje, apie pusė viso generuojamo svetainių lankytojų srauto yra organinis. Tai reiškia, kad apie pusė visų internetinių svetainių lankytojų ateina per paieškos sistemas (daugiausia Google).
Google paieškos rezultatų puslapiai (SERP) talpina ne tik TOP 10 svetainių. Kone kiekviename puslapyje taip pat galima rasti ir žemėlapį (Google Maps), paveikslėlius, vaizdo įrašus, naujienas bei kitą informaciją.
Augant skaitmeniniam raštingumui, didėjant užsakymų internetu, elektroninių parduotuvių ir kitos elektroninės komercijos poreikiui, vis daugiau žmonių naudosis paieškos sistemomis, kad rastų tai, kas jiems aktualu. Todėl norėdami išlikti konkurencingi, verslai ir įmonės turės atkreipti dėmesį į SEO. O augant konkurencijai, aktualiomis taps is SEO paslaugos.
Domina SEO paslaugos?
Tuomet susisiekite su mumis. Pasikalbėsime apie jūsų projekto optimizavimo perspektyvas ir kaip galėtume jums padėti.