SEO specialistas yra asmuo, kuris užsiima svetainių optimizavimu paieškos sistemoms bei profesionaliai teikia kitas SEO paslaugas. Pagrindinė SEO specialistų užduotis – optimizuoti svetainę taip, kad ji pasiektų aukštesnes pozicijas Google paieškos rezultatų puslapiuose pagal atitinkamus raktinius žodžius.
SEO specialistai yra naudingi, kai savarankiški SEO optimizavimo veiksmai neduoda rezultatų arba nenorima jų imtis. Tokiais atvejais SEO specialistų teikiamos profesionalios SEO pasaugos gali būti naudojamos tiek SEO strategijos parengimui ir įgyvendinimui, tiek atskirų optimizacijos proceso veiksmų vertinimui ar atlikimui (žr. SEO konsultacijos ar SEO auditas).
SEO specialistų kompetencijos
Šiandien SEO apima vis platesnį optimizavimo veiksmų spektrą. Profesionaliam SEO specialistui neužtenka viso labo mechaniškai įgyvendinti šabloniškas SEO strategijas. SEO specialistas taip pat privalo išmanyti platesnę skaitmeninės rinkodaros sferą, gebėti pasiūlyti rinkodaros sprendimus, kurie leistų svetainei ir atskiriems jos puslapiams geriau patenkinti per Google paiešką ateinančių lankytojų poreikius. Tačiau be bendrų marketinginių gebėjimų, SEO specialistas privalo:
- Mokėti dirbti su Google Analytics, Google Search Console ir kitais SEO įrankiais bei gebėti analizuoti šių ir kitų įrankių duomenis.
- Išmanyti raktinių žodžių tyrimo ir atrankos specifiką, gebėti atrinkti, grupuoti ir pasiūlyti tinkamus raktažodžius projektui.
- Suprasti HTML elementų panaudojimo specifiką ir svarbą.
- Turėti bent minimalų PHP ir CSS suvokimą.
- Mokėti naudotis populiariausiomis turinio valdymo sistemomis bei išnaudoti jų SEO optimizavimo galimybes.
- Gebėti vertinti konkurentų optimizavimo veiksmus ir prisitaikyti prie jų.
- Sugebėti į SEO žvelgti kompleksiškai, neapsiribojant šabloniniais veiksmais (pvz. atgalinių nuorodų rinkimu).
SEO optimizavimas yra ilgalaikis procesas, todėl be techninių kompetencijų, SEO specialistai taip pat privalo turėti tinkamą požiūrį. SEO specialistas privalo:
- Gebėti nuosekliai įgyvendinti pasirinktą SEO strategiją, nepriklausomai nuo trumpalaikių pozicijų svyravimų Google paieškoje.
- Nuolat sekti SEO naujienas ir tendencijas, susipažinti su naujausiomis Google algoritmų analizėmis.
- Galėti prisitaikyti prie konkrečių užsakovo poreikių bei konkretaus projekto specifikos.
- Gebėti prisitaikyti prie pokyčių paieškos sistemose (algoritmų atnaujinimų, kitų SEO specialistų veiksmų ir kt.).
Kada verta samdyti SEO specialistą?
Profesionalaus SEO specialisto paslaugų gali prireikti ne visuomet. Kai kuriais atvejais SEO optimizavimą galima atlikti savarankiškai. Toks pasirinkimas gali būti aktualus, kai:
- Turima supratimo apie SEO pagrindus ir esama galimybių ir gebėjimų atlikti pagrindinius SEO optimizavimo veiksmus.
- Konkurencija veiklos nišoje nėra didelė.
- Nesėkmės atveju nėra smarkiai rizikuojama.
Tokiais atvejais gali pakakti savarankiškai ir neprofesionaliai atliekamos SEO optimizacijos, kad būtų galima pasiekti aukštesnių pozicijų Google paieškoje. Tačiau kitais atvejais gali būti būtina kreiptis į profesionalų SEO specialistą. Tą daryti rekomenduojama šiais atvejais:
- Kai konkurencija rinkoje yra didelė.
- Kai prieš imantis savarankiškų veiksmų norima gauti profesionalią konsultaciją arba kai reikalingas auditas strategijai paruošti.
- Kai investicijų į SEO atsiperkamumas yra didelis, parduodamas produktas ar siūloma paslauga turi didelę paklausą internete.
- Kai nenorima rizikuoti įgyvendinant savarankiškai pasirinktą strategiją.
Bet kuriuo atveju reikia turėti omenyje, kad SEO yra ilgalaikis procesas, kuris reikalauja nuoseklaus pasirinkto plano įgyvendinimo bei prisitaikymo prie aplinkybių. Jei nemanote, kad galite nuosekliai įgyvendinti bent kelių mėnesių trukmės planą bei prisitaikyti prie besikeičiančių aplinkybių (Google paieškos variklio pokyčių, algoritmų atnaujinimo, konkurentų veiksmų ir t.t.) – SEO specialistas yra tinkamas pasirinkimas.
Kaip pasirinkti SEO specialistą?
Lietuvoje galima kreiptis tiek į laisvai samdomus SEO specialistus, tiek jų SEO paslaugų ieškoti per SEO agentūras. Tačiau visais atvejais reikia atlikti tinkamą kandidatų analizę ir paslaugų teikimo sutartį pasirašyti tik gerai įvertinus visas alternatyvas. Netinkamo SEO specialisto pasirinkimas gali turėti ilgalaikių neigiamų pasekmių jūsų svetainės pozicijoms Google paieškoje. Todėl renkantis SEO specialistą, rekomenduojama imtis šių veiksmų:
- Įvertinti SEO specialisto patirtį dirbant su SEO, taip pat atliktų darbų portfelį, įvertinkite, ar optimizuotų svetainių pozicijos yra išsilaikiusios.
- Dažnai SEO specialistai siūlo nemokamą pirminę konsultaciją ir/ar svetainės auditą. Įvertinkite ten pateiktą informaciją ir įžvalgas.
- Pasidomėkite, ar SEO specialistas turi patirties dirbant su jūsų rinkos projektais.
- Pasidomėkite, ar SEO specialistas turi patirties dirbant su jūsų svetainės dydį ir sudėtingumą atitinkančiais projektais.
- Pasidomėkite buvusių klientų atsiliepimais.
- Užduokite SEO specialistui klausimus apie SEO paslaugų teikimą, garantijas dėl rezultatų. Jei jums garantuojamos itin pigios SEO paslaugos ir greiti rezultatai – labai tikėtina, kad turite reikalų su savo darbo neišmanančiais asmenimis (SEO yra ilgalaikis procesas, kurio rezultatų garantuoti neįmanoma).
Prieš kreipiantis į SEO specialistą taip pat rekomenduojama pasiruošti svarbiausius klausimus ir juos užduoti kandidatams. Tai padės ne tik įvertinti SEO specialisto kompetenciją, bet taip pat jūsų darbo metodų suderinamumą, poreikių atitikimą ir t.t. Pavyzdžiui, rekomenduojame pasidomėti kaip dažnai ir kokios ataskaitos jums bus pateiktos, kiek ir kokio įsitraukimo reikės iš jūsų pusės ir t.t.
SEO specialisto paslaugų kaina
ESEO specialisto paslaugų kaina priklauso nuo įvairių veiksnių: pasirinktos paslaugos, konkurencijos, projekto sudėtingumo ir reikiamų darbų apimties. Mūsų siūlomų profesionalių SEO specialistų paslaugų kaina prasideda nuo 49 Eur už atskiras paslaugas ir nuo 99 Eur už mažiausios apimties SEO optimizavimą.
Domina SEO paslaugos?
Tuomet susisiekite su mumis. Pasikalbėsime apie jūsų projekto optimizavimo perspektyvas ir kaip galėtume jums padėti.