SEO auditas yra visuma veiksmų, kuriais siekiama išanalizuoti svetainę, atrasti jos optimizavimo klaidas, nustatyti neatitikimą Google paieškos sistemos standartams, įvertinti optimizavimo paieškos sistemoms perspektyvas ir galimybes, svetainės indeksavimą, raktinius žodžius. Naudojant įvairius įrankius yra atliekamas vidinis SEO auditas ir išorinis SEO auditas
SEO auditas yra būtinas prieš pradedant bet kokius paieškos sistemų optimizacijos veiksmus. Jo pagrindu yra parenkami raktiniai žodžiai optimizavimui, parengiama SEO strategija, kuri leidžia paruošti konkretų veiksmų planą atliekant tiek vidinį SEO, tiek išorinį SEO.
Be kitų dalykų, SEO auditas leidžia atrasti neužpildytas paveikslėlių alt žymas, trūkstamas antraštes, Sitemap.xml, robots.txt, 404 ir kitas klaidas, susijusias su svetainės struktūra, saugumu (SSL sertifikatas).
SEO auditas: vidinis
Vidinis SEO yra orientuotas į pačią svetainę, jos turinį, raktinius žodžius, struktūrą ir bendrą jos kokybę įtakojančius veiksnius. Atliekant vidinį SEO yra siekiama atrasti klaidas ar neatitiktis Google standartams pačioje svetainėje, jos optimizacijoje. Taip pat yra siekiama įvertinti vidinio SEO optimizavimo galimybes ir perspektyvas. Raktažodžių analizė yra viena iš vidinio SEO audito dalių.
Vidinis SEO auditas padeda įvertinti svetainės indeksavimą, svetainės kodo ir HTML žymų atitikimą Google paieškos sistemos standartams, turinio dubliavimąsi ir kt. Vidinio SEO audito metu yra įvertinama apie 100 skirtingų veiksnių, kurie pavieniui leidžia atrasti tam tikras optimizavimo klaidas, o jų visuma leidžia įvertinti bendrą svetainės kokybę. Dažnai kartu yra atliekamas ir jūsų svetainės raktinių žodžių tyrimas.
Kalbant apie SEO auditą, dažniausiai omenyje turimas būtent vidinis SEO auditas. Išorinis SEO auditas dažniau atliekamas ne kaip atskira paslauga, bet kaip bendro SEO optimizavimo dalis, užsisakant SEO paslaugas.
SEO auditas: išorinis
Išorinis SEO auditas yra orientuotas ne į pačią svetainę, bet į su jos autoritetu ir reputacija internete susijusius veiksnius. Pagrindinis išorinio SEO elementas – atgalinės nuorodos. Atliekant išorinį SEO auditą pirmiausia yra vertinamos būtent išorinės nuorodos, jų kiekis ir kokybė, “anchor” tekstai ir jų pasiskirstymas.
Tinkamai atliktas išorinis auditas taip pat turėtų įvertinti ir konkurencinę aplinką. Būtent nuo konkurentų išorinės SEO optimizacijos priklauso bendro SEO optimizavimo sėkmė.
SEO audito įrankiai
SEO auditui atlikti yra naudojami įvairūs SEO įrankiai. Profesionalios SEO agentūros naudoja įvairias mokamas programas, tačiau yra apstu nepamainomų nemokamų SEO analizės įrankių. Pagrindiniai SEO auditui atlikti naudojami įrankiai:
- Google Search Console;
- Google Analytics;
- SreamingFrog;
- Ahrefs ir kt.
Kiekvienas iš jų turi savų privalumų, leidžia atlikti skirtingus SEO analizės pjūvius ir suteikia duomenų analizei atlikti. Google siūlomi nemokami įrankiai – Search Concolse ir Analytics – yra nepamainomi ne tik atliekant SEO auditą ar SEO optimizaciją, bet ir sekant svetainės rezultatus.
SEO auditas: kaina
Kaip ir kitų SEO paslaugų, SEO audito kaina priklauso nuo svetainės dydžio. Kuo didesnė svetainė – tuo brangesnis gali būti SEO auditas. Mūsų SEO audito kaina prasideda nuo 49 Eur.
Domina SEO paslaugos?
Tuomet susisiekite su mumis. Pasikalbėsime apie jūsų projekto optimizavimo perspektyvas ir kaip galėtume jums padėti.